قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

اخلاق عملی و قرآن کریم 2

بسم الله الرحمن الرحیم


محسن که پس از 2 بار استعفا ظرف 5 سال سابقه کاری اش، به این نتیجه رسیده بود که برای مسلمان زیستن راهی بغیر از هر چه بیشتر دورشدن از زندگی شهری و فاسد اروپائی ندارد، تصمیم گرفت که به روستائی در مکانی خوش آبوهوا در ایران برگردد که عموی پیرش در آن صاحب مزرعه ای بود. همه چیز خوب پیش میرفت و محسن از اینکه هر روز به وضع گاوها رسیدگی میکند و توانسته بود در حساب و کتاب به عموی خودش کمکی کرده باشد، احساس راحتی میکرد. اما هنوز 2 هفته نگذشته بود...که دنیا بار دیگر برای محسن تیره و تار شد! او با کمال تعجب متوجه شده بود که عمویش تمام شیرهائی که تا به حال میفروخته را با درصدی آب مخلوط میکرده و پول کامل از مشتریان میگرفته! محسن این موضوع را با عمویش مطرح کرد اما عمویش با مهربانی پاسخ داد که "بالاخره باید دخل ما از فروش شیر به حد خرج مزرعه برسد وگر نه خرج علوفه ها و سلامت دامها چه می شود؟"


محسن برای لحظه ای خواست آرزو کند که ای کاش در همان شفل قبلی خودش در اروپا مانده بود و یا ای کاش هرگز شاهد منظره کریه "مخلوط کردن آب با شیر" نشده بود. لحظه ای احساس کرد که دیگر جائی برای ماندن نیست...


لطفا این سناریو را با توجه به پست قبلی در پرتو آیات قرآن کریم تشریح بفرمایید و راه حلی برای محسن ارائه کنید.

نظرات 8 + ارسال نظر
حمید دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:35 ب.ظ

جناب علی رضا سلام و خسته نباشید. سرعت اینترنت من پایین است آیا می توانید ویدئو هایی که نماز خواندن و تدفین یهودیان می شود را برایم لینکش را بگذارید؟

با سلام،
http://www.youtube.com/watch?v=eVEt-hOQytQ
http://www.youtube.com/watch?v=nzUQV9k9eeY&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=0aHWASyMjwg

. سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ب.ظ

به بقیه الله قانع باشد .

ای کاش کمی توضیح هم میدادید که منظورتان محسن است یا عموی او!

نوزاد چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ق.ظ http://www.shifaa.blogfa.com/

سلام علیرضای عزیز
هر دو پستت را خواندم. راستش احساس کردم داری محسن رو بدجوری اذیت میکنی! اینکه نه در کشوری با پرچم کفر و نه در کشوری با پرچم اسلام نتواند مطابق اعتقادات قرآنیش زندگی کند نوعی سختگیری است. به قول دوست عزیز که با یک نقطه خودشو معرفی کرده در قوم شعیب هم چنین شرایطی حاکم بوده. یعنی جایی که یک پیامبر زندگی کرده و کار کرده و روزی حلال خورده ( قومی که به خاطر همین کسب و روزی حرام پیام آسمانی برایشان نازل شد) ولی کسانی همراه شعیب بودند که مثل بقیه رفتار نمیکردند...
خوب محسن هم می خواهد به بقیة الله قناعت کند. این جامعه اطرافش هست که پیمانه و وزن را کم میدهند، کم فروشی می کنند و انصاف و عدالت را رعایت نمیکنند. اگر محسن نتواند هیچ جای دیگری که بتوان روزی حلال بدست آورد پیدا کند! به ناچار احتمالا به نصیحت قومش میپردازد. و تجربه به ما میگوید که پاسخش این آیات هستند:
....
قَالُوا یا شُعَیبُ مَا نَفْقَهُ کَثِیرًا مِمَّا تَقُولُ وَإِنَّا لَنَرَاکَ فِینَا ضَعِیفًا وَلَوْلَا رَهْطُکَ لَرَجَمْنَاکَ وَمَا أَنْتَ عَلَینَا بِعَزِیزٍ
....

اما این اوج ماجراست که خوشبختانه هنوز به آن نرسیده ایم اما کم کم داریم همه ابعاد آن را کم و بیش در زندگی خود میبینیم و فقط من و شمای نوعی هستیم(در مقایسه با بالا نشین ها) که میدانیم علت همه اینها سیستم اقتصاد غیر قرآنی جوامع کفر و جوامع به نام اسلامی است. کشوری که میگوید بالاترین سود! در میان بانک های اسلامی! مربوط به بانکهای ماست معلوم است که ربا و دزدی و کلاه برداری در تک تک اعضای جامعه پوسیده ان رخنه میکند. چاره ای هم برای مهره های کوچک نمیماند که قد علم کنند. به اجبار یا با امواج این حرکت همنوا میشوند یا به سرنوشت محسن دچار میشوند. اما نباید سنت طبیعی الهی را در مورد این جوامع هم فراموش کرد. ببینید سر قوم شعیب چه آمد؟ من بارها از همین مردم شنیده ام که " امروز کی از حلال و حروم میپرسه" این جمله الان جمله فراوان جامعه ماست طوری که کم کم دارد به یک اصطلاح عمومی و شاید هم یک ضرب المثل! (از نظر شیوع و کاربرد) تبدیل می شود. انگار کافی است قاتل نباشی و هرچه دلت میخواهد انجام دهی غافل از اینکه این اقتصاد چه قتل هایی که در خود نهفته ندارد.

بگذریم
در مورد راه چاره نوشته بودی. چی بگم که هر حرفی بزنم از سوی دوستان اقتصاد دان به بی سوادی محکوم میشوم! واقعا هم همین طور است من دروس دانشگاهی رشته های مدیریت و اقتصاد را نخوانده ام و از نظر آنها بی سوادم. پس چیزی نگوییم بهتر است...
اما نه بزار داغ دلم رو خالی کنم

نوزاد چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.shifaa.blogfa.com/

راستش سوره هود را میخواندم دقیقا منطبق با مشکلاتی است که ما و البته محسن با آن سر در گریبان است تنها گروهی از این جامعه می توانند سالم بیرون بیایند که طبق این آیه رفتار کرده باشند. چرا که مفهوم آن عام است و همه قرون و ملتها را در بر می گیرد

فلولا کان من القرون من قبلکم اولو بقیه ینهون عن الفساد فی الارض الا قلیلا ممن انجینا منهم واتبع الذین ظلموا ما اترفوا فیه وکانوا مجرمین

وما کان ربک لیهلک القرى بظلم واهلها مصلحون

باید دانست که قسمت عظیمی از تغییر این گونه جوامع تنها به دست خدا و بدون اراده ما انسان ها صورت می پذیرد. ما تنها قادریم که به وظیفه خودمان مبنی بر ارشاد و اصلاح مردم بپردازیم. محسن میتواند برای کسی کار نکند و فقط برای خودش کار کند تا از آنچه به دست می آورد مطمئن باشد. شما که قائل به از بین رفتن همه مظاهر رفاهی جوامع غیر مسلمان هستید بهتر است به او بگویید از شهر و تمدن دور شود و به کوهها پناه بیاورد چرا که ظاهرا هیچ راهی برایش نمانده. او تنهاست و این تنهایی یعنی هیچ مگر اینکه چند تبصره و تکماده برایش بگذارید تا بدانیم ادامه راهش چگونه خواهد بود. جدا با این همه فشاری که برای محسن تصور کرده ای هیچ راهی به جز فرار برایش نگذاشته ای من چه بگویم!

با سلام خدمت برادر گرامی آقای نوزاد،

به راستی که تنها در پرتو بررسی آیات الله است که "علم" حاصل میگردد و این چند آیه ای که اینجا مطرح کردید خود دلیل واضحی بر این ادعاست. بسیار متشکرم از این یادآوری.

"چرا در بین امت‌های گذشته بجز عده محدودی که ما نجاتشان دادیم، افراد عاقلی نبودند که مردم را از فساد در زمین نهی کنند؟ ستمکاران دنبال بهره ‌وری از نعمتی که به آنها دادیم رفتند و گناهکار بودند. "

این وعده الهی، مسئولیت سنگینی را هم به دوش گذارده است.

نوزاد جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 ق.ظ http://www.shifaa.blogfa.com/

سلام علیرضای عزیز.
نظر خودت چیه؟ چه راه حلی سراغ داری؟

راستی یه داستان کوتاه تو وبلاگ نوشتم که بی ربط با این موضوعات نیست...
البته دلت رو خوش نکن زیاد هم ربط نداره ولی ارزش یک بار خوندن رو داره!!!!!

حمید جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ب.ظ

خیلی ممنون آقای علیرضا گرچه خیلی طول کشید تا دانلود کردم ولی عالی بود .در خصوص نحوه و آداب دفن یهودیان ویدئویی نیست؟ که چگونه دفن میکنند و تفاوتش با مسلمانان چیست؟اینکه یهودیان به چه سویی دفن می کنند؟

خواهش میکنم آقای حمید،

این ویدئو بسیار جالب است..حتما این را برای مسائل تدفین و مراسمش دانلود کنید، تصاویر زیادی دارد. مثلا اینکه سوم، هفتم و چهلم همگی آداب یهودی اند! یا اینکه آیینه ها را می پوشانند! یا اینکه سال میگیرند و تا چهلم ازدواج نمیکنند...حتما ببینید که یهودیت تا کدامین کوچه پس کوچه های زندگی رسوخ کرده است.

http://www.youtube.com/watch?v=5Iy0UOMqJJ4

[ بدون نام ] شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ق.ظ

سلام
می توانید از سایت http://www.fileserve.com/ و یا http://www.hotfile.com/ هم استفاده نمایید که به احتمال زیاد طبق گفته نمایندگی آن در ایران مشکل فی.ل.تر نخواهد داشت!
ممنون

http://www.fileserve.com/file/VPsJR95

[ بدون نام ] شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام
جناب علیرضا اگر لطف بفرمایید تمام ویدیو های تامل برانگیز را آپلود بفرمایید ممنون میشوم.

بررسی نمایه های نظم نوین جهانی در فیلمهای هالیوود
http://www.fileserve.com/file/FukKcFW
(حتما توصیه می شود)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد