قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

مدعیان تحریف پذیری تورات: وقتی "ید" خودشان کوتاه است!

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تصویر ذیل، رسم آیه 124 سوره مبارک بقره از قرآن کریم است که در اقصا نقاط جهان، منجمله ایران در دسترس است. به کلمه ای که ذیل آن خط قرمز رنگی است، توجه کنید. دقت کنید که چگونه با استفاده از تشکیل (علائم اعراب) سعی کرده اند که رسم کلمه "ابرهم" را با تلفظ "ابراهیم" تلقین نمایند:

 

تصویر1: نگارش قرآن عثمانی (صحیح)، اعراب تلقینی (ناصحیح)



حال به تصویر ذیل دقت کنید که قرآنی است چاپ شده توسط یک مرکز به اصطلاح معتبر! اینبار جرات کرده اند، همان کلمه از آیه 124 سوره بقره را با یک "یای اضافه" به چاپ برسانند! به کلمه ای که ذیل آن خط قرمز رنگی کشیده شده است توجه کنید:

 

 تصویر2: نگارش قرآن ناشر ایرانی (ناصحیح)، اعراب تلقینی (ناصحیح)



حال به تصویر ذیل دقت کنید که از یک نرم افزار معروف قرآنی گرفته شده است. در این جا بغیر از یک "یای اضافه" با یک "الف اضافه" هم مواجه هستید! و کاتب قرآنی بدون هیچگونه حساسیتی کلمه را به صورت "ابراهیم" نگارش کرده است. به کلمه ای که ذیل آن خط قرمز رنگی کشیده شده است توجه کنید:

 

تصویر3: نگارش قرآن نرم افزار (ناصحیح)



با بررسی قرآنهای منتشر شده متوجه می شوید که متولیان چه با ترفند ایجاد علائم اعراب و چه با دستکاری مستقیم در حروف اسم مورد بحث، همگی اصرار دارند که آن اسم را در آیات قرآنی تنها به صورت "ابرهیم" یا حتی "ابراهیم" استانداردسازی نمایند! البته پشت این اصرار بر استانداردسازی و دستکاری که حقیقتا نوعی تحریف است، مساله بزرگی نهفته است که بحمدلله آن را در ذیل بازگشایی می نمایم:

 

با نگاهی به سراسر آیات قرآن عثمانی (تصویر1) البته بدون علائم اعراب آن، متوجه خواهید شد که نام تنها امام مسلمانان فقط به 2 صورت در متن قرآن کریم ظاهر گشته است. صورت اول آن به نگارش "ابرهم" از ابتدای قرآن کریم عثمانی ظاهر شده است و تا آیه 33 سوره آل عمران تکرار میگردد. اما از آیه 33 سوره آل عمران به بعد (تا انتهای قرآن) نام ایشان به نگارش "ابرهیم" تغییر می نماید:

 

ابرهم =========== (آیه 33 سوره آل عمران) =========== ابرهیم

 

این تغییر اسم در آیات قرآنی یکی از ظرافتهای بی نظیر متن وحی قرآن است. همین تغییر اسم به ظاهر کم اهمیت، هویدا کننده یکی از تصدیقات و ارتباطات میان متنی مهم آن کتاب عظیم الشان و کتب من قبل آن است. بگونه ای که:

  1. مصدق تغییر این اسم در آیه پنجم از بخش هفدهم کتاب پیدایش (Genesis 17:5) از تورات هدی است.
  2. مصدق تغییر این اسم در آیه بیست و هفتم از بخش اول کتاب اول شرح وقایع (1 Chronicles 1:27) است.
  3. و نهایتا مصدق  تغییر این اسم در آیه هفتم از بخش نهم کتاب نهمیا (Nehemiah 9:7) است.

بدین ترتیب تغییر اسم تنها امام مسلمین جهان در متن صحیح قرآن عثمانی، مصدق تغییر اسم ایشان به امر الله سبحانه تعالی در آیه (Genesis 17:5) تورات هدی و همچنین کتب پس از تورات است:  

 

  1. Neither shall thy name any more be called Abram, but thy name shall be Abraham; for a father of many nations have I made thee . Gen 17:5 (KJV)
  2. 26 Serug, Nahor, Terah, 27 Abram; the same is Abraham.  1 Chron 1:24-27 (KJV)
  3. Thou art the Lord the God, who didst choose Abram, and broughtest him forth out of Ur of the Chaldees, and gavest him the name of Abraham; Neh 9:7 (KJV)

سئوال نویسنده یادداشت در این است که چرا و به چه هدفی عده ای متن اینچنین اسمی در کتاب الله را خودسرانه تغییر داده اند تا منجر به پوشیده شدن ارتباطات میان متنی قرآن و تورات و دیگر کتب گردد؟ آیا بهانه هایی مانند تسهیل قرائت را می توان در توجیه این ضایع سازی ارتباطات میان متنی قرآن و کتب من قبل آن پذیرفت؟... البته که خیر!.... آیا این میزان دستکاری در حروف قرآن کریم، کافی نیست که شان و منصب نشر و ترجمان قرآنی را به دستان امین تری واگذار نماییم؟ دستانی که به تورات تا قرآن یقین و ایمان آورده باشند؟

 

آیا باز هم عده ای جرات پیدا می کنند که ادعاهای شومی چون تحریف پذیری تورات و کتب من قبل آن را مطرح کنند؟ در حالیکه ید خودشان در تحریف متن الهی قرآن کریم، کوتاه نیامده است!؟


و آنان که به آنچه به تو نازل شده و آنچکه قبل از تو نازل شده ایمان می آورند و اینانند که به آخرت یقین دارند. – بقره آیه 4

 

والحمدلله رب العالمین

 

نظرات 6 + ارسال نظر
أمة الله چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ

سلام علیکم

دقت در متون تورات و قرآنی بیانگر صدق و تشابه متون آسمانی ست که در قرآن گاهی به نام متشابهات وصف شده است.

ممنون از این تحقیق تان.

اما تصاویر ظاهر نشده است.

با مراجعه به آدرس آیات متوجه ی کلام می شویم.

با سلام. عکسها باز میشوند. لطفا با Shift F5 صفحه را رفرش نمایید. با تشکر.

امیر حسین چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:21 ب.ظ

عمو جان اصلش چی بید که فرعش چی باشه!!کتاب آیا قران کلام خداست نوشته خاموش رو دانلود کن بخون تا به عملکرد خودت آگاه بشی!!
خوش بگذره

با سلام. یادداشت پیرامون فریب کاریهای عده ای در مخفی کردن، ارتباطات میان متنی قرآن عظیم و دیگر کتب الهی از جمله تورات است. نه در مورد آنچه شما احیانا با آن کتاب آدرس میدهید! فی امان الله.

م چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ب.ظ

عزیزم ما زیاد نفهمیدیم منظورت چی هست؟
با توجه به این که این یادداشت تو در گوگل پلاس مورد بحث قرار گرفت و آنجا هم همه نفهمیدند قضیه چی است؟
تا جایی که من میدانم این فقط یک نوع رسم الخط عربی است و به خواندن قرائت قرآن ربطی ندارد. به هر صورت نوشته شود؛ ابراهیم خوانده میشد. ضمن اینکه قران در اصل قرائت شده است. و بعد مکتوب شد.

با سلام. این یادداشت در ادامه بررسی های لغوی چندین یادداشت قبل این وبلاگ منتشر شده است (از یادداشت هذا من فضل ربی به بعد در آرشیو) و در مورد ارتباطات دقیق متن قرآنی با تورات و دیگر کتب می باشد. اما متولیان نشر قرآنی به تازگی در اقدامات خودسرانه دست به تحریفاتی در متن قرآنی به بهانه تسهیل قرائت زده اند که این ارتباطات میان متنی را از بین برده است.

ضمن اینکه فراموش نکنید که آیات قرآنی تز اول قرائت بعد کتابت قرآن را به چالش کشانده است: وَقَالُوا أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ اکْتَتَبَهَا فَهِیَ تُمْلَىٰ عَلَیْهِ بُکْرَةً وَأَصِیلًا ﴿الفرقان: ٥﴾ .

و همچنین فراموش نکنید که قرائت و کتابت وحی، تحت نظارت و سیطره الهی انجام پذیرفته است، نه بازیهای زبانی و تلفظات حلقوی!

ان علینا جمعه و قرآنه فاذا قراناه فاتبع قرآنه ثم ان علینا بیانه (قیامت 17-19)

با تشکر

منصور پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:41 ق.ظ http://www.facebook.com/pages/Bayan-Quran-Reader/134450943304696

سلام
عزیز دل ، بنده هم مثل شما دل پری از تحریف دین دارم اما درین مورد تفاوت رسم الخط هاست
به طور مثال در رسم الخط مرسوم در قرون متمادی در ایران و بسیاری از کشورها تصویر آخری بوده و تصویر اول رسم الخط عثمان طه که بر گرفته از مصحف مدینه که از روایت حفص است، که به خصوص برای روشن شدن نوع واژه خیلی هم بد نیست

بطور مثال در ایه [ مالک یوم الدین ] مالک یعنی صاحب و ملک یعنی فرشته.

در ضمن قرآن در ابتدا بدون نقطه ، علائم و حروف صدا دار بوده ولی در هر دوره با توجه به مرسوم بودن رسم الخط در دوران های مختلف تغییر کرده.



و علیکم السلام

فرصت کردید یادداشتهای "هذا من فضل ربی" همین وبلاگ به بعد را حتما مطالعه کنید. موضوع اساسی تر از مسائلی است که مطرح نموده اید.

با تشکر.

سیدعباس سیدمحمدی یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ب.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
یک) اگر شیعیان را، جناب عالی مسلمان حساب کنید، شیعیان دوازده امام دارند و این که شما پیامبر بزرگ خدا حضرت ابراهیم را به صورت «تنها امام مسلمانان» و «تنها امام مسلمین جهان» معرفی کرده اید، از دید بنده ی شیعه (که نمی دانم مرا مسلمان بدانید یا نه) نادرست است.
حضرت ابراهیم، به مقام «امامت» رسیده بوده. خداوند در مباحث مربوط به حضرت ابراهیم، اجمالاً مقامی به نام «امامت» را رسماً نام برده. و بحثهای کلامی ی متکلمان و فقیهان و علمای شیعه در بحث امامت، از نظر لغت «امامت»، و مقام «امامت»، شاهد قرآنی هم دارد.
دو) درباره ی تحقیق و نظر شما مبنی بر تحریف شدن (؟) املای نام ابراهیم/ابرهیم/ابرهم در قسمتهایی از قرآن توسط ... (؟)، اگر نظر شما درست باشد که املای نام آن پیامبر علیه السلام، در اصل مصحف این طور بوده که در قسمتهای مختلف قرآن دارای املاهای مختلف بوده، و قاعدتاً توقیفی بوده و به امر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با تفاوت نوشته می شده، و تفاوت املا در قسمتهای مختلف قرآن «ارتباطات میان متنی قرآن و تورات و کتب دیگر» (تعبیر شما) دارد، ظاهراً نکته و مطلب بسیار جالبی طرح کرده اید.
بنده شاید موفق شوم در این موضوع مشورت کنم.
سه) با توجه به این که ظاهراً در دنیا قرآنی وجود ندارد که متعلق به زمان خود حضرت محمد (ص) باشد، ممکن است نظر شما (در عین احتمالاً جالب بودن و درست بودن) اشکال داشته باشد، این طور که شما نمونه ی محک نداری که املاهای مختلف نام حضرت ابراهیم در قسمتهای مختلف قرآن را با آن بسنجی، بلکه ظاهراً شما با فرض گرفتن این که تعدد املای نام ابراهیم در تورات، در قرآن هم تعدد املا خواهد داشت، چون فرض است قرآن با تورات ارتباط میان متنی داشته باشد.
این فرض، و این نتیجه، چه قدر محکم است؟
چهار) بنده جایی خواندم مرحوم محمدهادی معرفت یا فرد دیگر گفته بود رسم خط عثمان طه چند صد اشکال و تناقض دارد. اگر سخن ایشان درست باشد، و تناقضها واقعاً تناقض بوده باشد و املاهای توقیفی نبوده باشند، چه بسا موضوع تعدد املای ابراهیم در قسمتهای مختلف قرآن هم برگردد به سهو و خطای بَشَری، هنگام نوشتن قرآن. و تعدد املا در تورات هم سهو و خطای بشری بوده.

و علیکم السلام

یک) آیه آن کسانیکه خودشان را امام نامیدند، آیه ای هم از کتب الهی دارند که ما آنرا بخوانیم و بفهمیم که این افرادی که شما تعداد آنها را 12 عدد میدانید، به مقام امامت رسیده اند؟ در پرانتز، اینکه امامت مقامی است که الله پس از آزمایش نمودن ابرهیم (ع)، خود حضرت سبحانه تعالی آنرا به ابرهیم تفویض میکند. آیه میخواهد..اینطور نیست که عده ای به کسی هجوم بیاورند و او بشود امام !! که اگر اینطور بود ابوی اینجانب هم امام بود و من هم امامزاده !

دو) اگر متن را دقیق مطالعه کنید مشخص است که بحث تحریف نیست، بحث این است که در مارپیچ اعرابگذاری حقایقی گم شده است. بهتر بگویم عده ای مایل بوده اند که حقایقی را تا آنجا که میتوانند مخفی کنند. حتی به قیمت تغییر دادن رسم الخط قرآن کریم از عبری به جزمی نبااتی. برای این منظور توصیه من این است که سری یادداشتهای ابجد Early Semitic اینجانب را مطالعه فرمایید. (از یادداشت هذا من فضل ربی به بعد)

سه) این را در بخش دوم جواب دادم خدمتتان.

چهار) معتقد هستیم که خطای بشری در پستوی تاریخ به دست آنان که محافظ همیشگی ذکر می باشند، محو میگردد. پس نگران گفتمان تاریخی رسیدن متون به دستانمان نباشیم. نیک است به آنچه در بین دستان داریم عمل کنیم، نه اینکه به بحث پیرامون عقبه آن بپردازیم.

ان علینا جمعه و قرآنه

والسلام علیکم

سیدعباس سیدمحمدی یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

کامنت من در ذیل
http://seyyedmohammadi.blogsky.com/1390/11/02/post-277/
خطاب به علیرضا:
سیدعباس سیدمحمدی ـ علیرضا:
علیک السلام.
عزیزان به من امر فرمودند بی ادبیها و توهینها و اهانتهای شما به حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام را حذف کنم، اما من فعلاً چنین نمی کنم. بگذار عاقلان و صاحبان اخلاق ببییند حتا بعد از 1400 سال هنوز سَبّ علی در دنیا رواج دارد. افرادی هستند که زیرکانه، به اسم «استدلالهای قرآنی ی محض» و مانند آن، و با نوشتن آیه ی قرآن در صدر وبلاگ خود که به افراد القا کنند نویسنده ی وبلاگ مسلمان است، می آیند و با مبنا و محور قرار دادن تورات، به زعم خود ثابت می کنند فلان املاهای فعلی ی موجود در قرآن تحریف شده است زیرا از نظم موجود در تورات تبعیت نمی کند.
شما در وبلاگت حضرت ابراهیم را «تنها امام مسلمانان» و «تنها امام مسلمین جهان» نامیدی. بنده مؤدبانه به شما عرض کرم این تعبیر شما اشکال دارد و حد اقلش این که اگر ما شیعیان مسلمان محسوب شویم، ما دوازده امام داریم. شما آمده ای هرچه از دهنت درآمده، به نَفس و جان حضرت محمد و قهرمان روز احد و پهلوان روز خیبر و آن علی که محمد درباره اش فرمود «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» و فرمود علی مع الحق والحق مع علی و فرمود علی مع القرآن والقرآن مع علی، نثار می کنی. در کامنت وبلاگت هم در برابر اشکال من گفته ای:

«آیه آن کسانیکه خودشان را امام نامیدند، آیه ای هم از کتب الهی دارند که ما آنرا بخوانیم و بفهمیم که این افرادی که شما تعداد آنها را 12 عدد میدانید، به مقام امامت رسیده اند؟ در پرانتز، اینکه امامت مقامی است که الله پس از آزمایش نمودن ابرهیم (ع)، خود حضرت سبحانه تعالی آنرا به ابرهیم تفویض میکند. آیه میخواهد..اینطور نیست که عده ای به کسی هجوم بیاورند و او بشود امام !! که اگر اینطور بود ابوی اینجانب هم امام بود و من هم امامزاده !»

پایان نقل جواب شما به من در کامنت وبلاگت.
اگر تأییدکنندگان نوشته های وبلاگ شما، عزیزان یهودی و ... نباشند که با برنامه ریزی و زیرکی، رفته اند زیر نام مسلمان بودن، و اگر عزیزان صاحب معلومات در معارف اسلامی باشند و صاحب معلومات در ادیان دیگر باشند، شاید متوجه شوند:

مگر وصی و جانشین حضرت عیسی، کتاب الاهی داشت؟
مگر وصی و جانشین حضرت موسی کتاب الاهی داشت؟
اگر هر وصی باید کتاب الاهی داشته باشد، پس 12 وصی محمد، باید 12کتاب داشته باشند؟
وصی پیامبران، کتاب پیامبر را برای پیروان دین تشریح و تفسیر می کنند.
«امامت» اجمالاً مقامی است که در قرآن به رسمیت شناخته شده، البته لغت امام هم در مورد ابراهیم به کار رفته و هم در مورد پیشوای بدکاران.

«امام» نامیده شدن مرحوم آقای خمینی ربطی به امامان دوازدگانه ی شیعیان ندارد.


فعلاً توهینها و اهانتها و بی ادبیهای شما به حضرت علی را پاک نمی کنم. بگذار عاقلان و صاحبان اخلاق ببییند حتا بعد از 1400 سال هنوز سَبّ علی در دنیا رواج دارد. بگذار افراد اندکی فکر کنند و ببینند این فرد که در وبلاگش بر حسب ظاهر «قرآنی» استدلال می کند و حرف می زند، این فرد یحتمل یهودی است و زیر نام مسلمان بودن می خواهد به مطالبی برسد.
عزیزان از من خواستند اهانتها و توهینها و بی ادبیهای شما به حضرت علی را حذف کنم. ببینم آیا بنده می توانم بدون حذف کردن و بدون مقابله به مثل کردن، آیا می توانم «علی وار» با شما رودررو شوم یا نه.

آقای محمدی سلام

اگر درخواست آیه برای امامت برای اسامی خودساخته ای که شما و پدرانتان آنها را سرهم کرده اید، و آیه ای برای آن ندارید، بی ادبی است، پس بگذارید باشد...

بدانید که امامت حلوا نیست که آنرا روی سینی بریزیم و دور بچرخیم تا هر کس برای فرزندش چند تا اضافه هم بردارد!! آیه میخواهد آنهم آیه بنام دارید؟؟؟؟

اگر ندارید، در برابر تنها امام مسلمانان جهان امام ابرهیم (ع) و آیه امامتش تسلیم باشید.

پاسخ تفصیلی شما را ذیل کامنت های http://seyyedmohammadi.blogsky.com/1390/11/02/post-277/
نصب کرده ام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد