قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

اسحق: هبه ای که از مذبح سرافراز بیرون می آید!

بسم الله الرحمن الرحیم


در این یادداشت تنها با استناد به آیات قرآن کریم، اثبات میکنیم که این اسحق فرزند ابرهیم نبی (فرزند بشارت) است که به مذبح برده شده و علیرغم باور عوام الناس، قرآن کریم نه تنها روایت توراتی به مذبح رفتن اسحق را تصدیق و تایید میکند، بلکه زنگ خطرها را در گوش قاریان قرآنی به صدا در می آورد که چگونه دهه ها و شاید قرنها در کوربینی آیات قرآنی بسر می برده اند اما نمی دانستند! 


فایل متنی پی.دی.اف این یادداشت را از اینجا دانلود نمایید.



والحمدلله رب العالمین.


نظرات 4 + ارسال نظر
عابر یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 ب.ظ

سلام
اینجا را ببینید،
http://gabrielmmj.blogfa.com/post-63.aspx

دوباره استدلال کنید.

اگر به قرآن استدلال می کنید، نظر قرآن را درباره یهود و تورات بیان کنید.
عجب! تورات محرف، مفسر قرآن شده است. اگر تورات برای تفسیر قرآن کفایت می کند، باید چنین فهمید که همه چیز در تورات بیان شده است و با این حساب ارسال رسول اکرم ص و نزول قرآن کاری لغو و بیهوده بوده است.

علیک السلام

قرآن برای قوم امی نازل شده است که قبلا نذیری برایشان نیامده بود.

أَمْ یَقُولُونَ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّکَ لِتُنذِرَ قَوْمًا **مَّا أَتَاهُم مِّن نَّذِیرٍ مِّن قَبْلِکَ** لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ ﴿السجدة: ٣﴾

پس ملاحظه میکنید که نزول قرآن هرگز به معنای منقضی شدن انجیل و تورات نیست. برعکس! قرآن کریم در ده ها آیه، به مصدق تورات و انجیل بودنش، تاکید کرده است.

در ضمن در یادداشت اینجانب فقط به آیات قرآن کریم، برای اثبات به مذبح رفتن اسحق استناد شده است. (اگر یادداشت را خوانده باشید!!)

سید احمدرضا یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ب.ظ

سلام دوست عزیز
مثل مطالب قبلی بحث جالبی رو طرح کردی و چالشی متین ایجاد کردی، امیدوارم که به حول و قوه الهی همیشه بر صراط مستقیم باشی و مشمول این این ایه مبارک گردی:"وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ ﴿العنکبوت: ٦٩﴾"
اللهم اهدنا الصراط المستقیم

سلام. با تشکر. ان شاءالله

مبین جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ق.ظ

در پاسخ به شما دوست عزیز که گفته بودید :"آیا مدعیان میتوانند آیه ای از قرآن کریم را به ما نشان دهنده که فرموده باشد:"ووهبنا له اسمعیل ؟....."

پاسخ بله .آیه 39 سوره ابراهیم

الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی وَهَبَ لِی عَلَى الْکِبَرِ إِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَقَ إِنَّ رَبِّی لَسَمِیعُ الدُّعَاء ( 39 )
حمد خدای را که در پیری، اسماعیل و اسحاق را به من بخشید؛ مسلّماً پروردگار من، شنونده (و اجابت کننده) دعاست.

دوست عزیز ، در این یادداشت با استناد به آیات سور هود، حجر، ذاریات و صافات "فرزند بشارت" بودن "اسحق" و به مذبح رفتن او اثبات شد. لذا اضافه شدن این آیه از قلم افتاده به یادداشت، به هیچ وجه تحلیل و نتیجه یادداشت را که بر پایه آیات 4 سوره فوق است، تغییر نمی دهد.

لیکن از شما برای دقت نظرتان در نوشته و آیات قرآنی تشکر میکنم.

ع. رضایی سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ق.ظ

اقای علیرضا: با عرض سلام سئوالی داشتم. شما در سطور آخری این نوشته تان نوشته اید که اسحق اولین فرزند ابرهیم از ساره بوده است و بعدا نوشته اید که ساره نا زا و عقیم بوده است. ایا تضادی بین ایندو نمی بینید.؟ اگر ساره بعد ها عقیم شده باشد آنوقت باید می نوشتید که ساره عقیم و نازا شده بود

با عرض سلام.

خیر. چون اسحق اولین فرزند ابرهیم از ساره پس از رفع عقیمی ساره است. یعنی ساره تمام عمر عقیم بود تا اینکه بشارت فرشتگان به او رسید و توانست اسحق را بدنیا بیاورد. اگر به آیات مذکور در خود یادداشت و قرآن توجه فرمایید روشن تر میشود:

فَأَقْبَلَتِ امْرَأَتُهُ فِی صَرَّةٍ فَصَکَّتْ وَجْهَهَا وَقَالَتْ عَجُوزٌ عَقِیمٌ - ذاریات 29

با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد