قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

سایت پرسش و پاسخ از تورات، انجیل و قرآن

بشم یهوه الله الرحمن الرحیم


سایت پرسش و پاسخ از قرآن و کتب من قبل (تورات و انجیل) راه اندازی شد. آدرس سایت از قرار ذیل می باشد:


www.noorpods.com


والسلام علی من اتبع الهدی

علیرضا



نظرات 8 + ارسال نظر
اهل القرآن. جمعه 1 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:35 ب.ظ

با سلام و عرض ادب و احترام .
خدمت شما سوالی دارم بس مهم و سرنوشت ساز که هرگز نمی توان نسبت بدان بی توجه بود. و امابعد .
بعضی ازدانشمندان بزرگ و مسلمان که تعدادشان نیز کم نیست مثل دکتر احمد صبحی منصور از بزرگان اهل القرآن، شدیدا و به ضرس قاطع معتقدند که : در ذکرتشهد نماز و دیگر اذکار واجب و مستحب مثل : اذان و غیره به نص و تصریح قرآن کریم، تنها شهادت و گواهی اسلام اصیل و برگرفته از قرآن کریم که همه پیامبران الهی علیهم السلام نیز بدان پایبند بوده و عمل می کرده اند، فقط و فقط شهادت و گواهی دادن به وحدانیت خداوند متعال است و بس . و براین عقیده شان، ادلّه بسیار قرآنی دارند مثل این آیه شریفه : " شَهدَ اللهُ أَنّه لا الهَ الاّ هُو، وَ الملائکةُ و اُولوا العلم قائماً بِالقِسط لأ اله الاّ هُوَ العَزیز الحَکیم "
( 18 آل عمران )
از همین جا ایشان معتقدند که : شهادت ثانیه ( یعنی اشهد انّ محمدا رسول الله ) هرگز جزء نماز و اذان و تعالیم الهی در قرآن کریم نیست ( و صد البته که ایشان ایمان دارند حضرت محمدابن عبدالله، رسول خداوند است ) در عین حال معتقدند : اگر کسی به رسالت پیامبر علیه السلام شهادت بدهد منافق است چرا که برخلاف منطق و تعلیم خداوند درقرآن کریم است .
ایشان معتقدند: در نماز بجای ذکر تشهد رایج ، که کاملا غلط و اشتباه است باید به قرائت آیه شریفه شهدالله... پرداخته و آنرا قرائت نماییم . حتی ایشان، تحیات و دو صیغه اول و دوم سلام نماز را یعنی - السلام علیک ایهاالنبی و رحمة الله و برکاته ( و ) السلام علینا و علی عبادالله الصالحین را که برگرفته از افسانه و خرافات ( معراج ) است، از مصادیق بدعت دانسته و ذکر آنرا بعد از تشهد آخر نماز، صحیح و جایز نمی دانند.
ایشان ایمان دارند : آنچه شهادت و گواهی اش را خداوند متعال، بعنوان یک اصل در حوزه اعتقادات از ما خواسته است ، تنها شهادت به وحدانیت خداوند بزرگ است به سند و دلیل آیاتی بسیار مثل : همان آیه 18 سوره آل عمران ( شهدالله... ) که می گوید: خدا و فرشتگان و ألوالعلم به وحدانیت خداوند شهادت می دهند و این شهادت به وحدانیت خداوندیکتا با تأکید و تکرار - یعنی دو مرتبه ! در همین یک آیه شریفه ، ذکر شده است!
" شَهدَ اللهُ أَنّه لا الهَ الاّ هُو،... لأ اله الاّ هُوَ العَزیز الحَکیم "
ایشان می فرمایند: سنت خداوند، قبل از نزول قرآن بر حضرت محمد و دین اسلام ، در همه آیین های الهی و آسمانی نیز همین بوده است و هیچ مؤمنی بعد از شهادت به وحدانیت خداوند بزرگ، هرگز به رسالت یکی از انبیاء سلف مثل : موسی و عیسی ... شهادت نمی داده است چرا که دراینصورت قائل به تفضیل و تفریق بینَ احدٍ من رسله می شده،که حرام الهی بوده است .
لذا در این آیه هم می بینیم بعد از شهادت به وحدانیت خداوند متعال، هرگز از شهادت به رسالت پیامبر اسلام سخنی در میان نیست ! چراکه گفته شد : اگر ما شهادت به رسالت حضرت محمد بدهیم با آیه " لانفرّق بین احد من رسله " مخالفت ورزیده و بین پیامبران الهی، تفریق قائل شده ایم که خود، کفر به قرآن کریم است.
در نتیجه اگر دقت کنیم خود قرآن نیز مطالب فوق را کاملا تأیید کرده و می گوید:
" إِذا جاءَکَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ الله "
و هرگز نمی گوید:
" اذا جائک المؤمنون قالوا نشهد انک لرسول الله! "
چون مؤمنان حقیقی می دانسته اند که این گونه شهادت دادن، جزء شهادت در اسلام نبوده و بر خلاف منطق و تعلیم کتاب خدا و قرآن کریم است و موجب تفریق و تفضیل بین پیامبران خواهد شد که قطعا محکوم به حرمت و بطلان است و لذا تفریق از اوصاف منافقان است که اینگونه شهادت می دادند و صدالبته یک منافق درغگوست و سخنش سند نمی باشد.
حال سوال.
با مقدمه فوق،برای من که حقیقتا برایم ثابت شده است نظرامثال دکتر صبحی منصور کاملا متین و صحیح و منطبق با تصریح قرآن کریم است، آیا می توانم بجای ذکر تشهد الان خودم که بدینگونه مرسوم است : " اشهد ان لا اله الا الله وحده لاشریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله اللهم صل علی محمد وآل محمد " همه را ترک کرده و همان آیه 18 آل عمران را بجای آن قرائت کنم ؟
و اگر واقعا من در اشتباه و خطا هستم ، آیا شما می توانید با دلیل و سند و تصریح قرآن کریم بدون رجوع به تفسیر و تأویل های بنی بشری و روایی ... ! من را قانع نمایید که : شهادت در نماز به سبک رایج الان صحیح بوده ! و هرگز در تضاد با منطق و تصریح قرآن کریم نیست ؟
با درود و سپاس فراوان . ایّدکم الله بنصره .

با سلام. شما می توانید اینگونه سوالات را در سایت پرسش و پاسخ از تورات و انجیل و قرآن مطرح فرمایید: www.noorpods.com
اما نظر اجمالی من نسبت به سوال شما:

1) صلات در آیات قرآن کریم دارای تشهد نیست! اینکه کسانی بصورت سنتی عادت به خواندن یک ورد تحت عنوان تشهد کرده اند هیچگونه خواستگاه قرآنی ندارد.... اما اگر هم کسی خواست که به چیزی شهادت بدهد، باید صرفا به آنچکه الله فرموده است شهادت داد.... چرا که قرآن در آیه 19 سوره انعام فرموده: قل ای شی اکبر شهاده قل الله شهید بینی و بینکم...... این بدان معناست که در دایره دین تنها شهادت الله ملاک است و مابقی شهادات بی ارزش می باشند.

2) توجه داشته باشید که ما در دین اسلام چیزی تحت عنوان "آل محمد" نداریم.... اگر شما پیرو و تابع حدیث و روایت و تاریخ هستید، توصیه می کنم که آنها را کنار گذاشته و صرفا با مطالعه تورات و انجیل و قرآن به شناخت دین اسلام بپردازید.... عبارت آل محمد از دل حدیث و روایت و تاریخ بیرون پریده است و ربطی به آیات مقدس قرآن ندارد.

3) بهترین صلات، قطعا صلاتی است که آغاز و وسط و پایان آن آیات کلام وحی باشد و دعا نمودن در صلات نیز باید بر اساس آموزه های انجیل و قرآن و تورات باشد، نه دعاهای ساختگی.... خداوند در انجیل دعا کردن را به ما آموخته و قرآن نیز مملو از "ربنا" های متعدد است:

پس شما به اینطور دعا کنید: "ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد.

10 ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود.

11 نان کفاف ما را امروز به ما بده.

12 و قرض های ما را ببخش چنانکه ما نیزقرضداران خود را می‌بخشیم.

13 و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر ما رارهایی ده.
(انجیل صحیفه متی فصل 6)

با تشکر

اهل القرآن. سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:37 ق.ظ

سلام علیکم و رحمة الله .
پاسخ متین و خوب و علمی شما را رؤیت و قرائت نمودم و فقط آنچه برایم جای تأمل داشته و دارد، همانا عبارات پایاتی شما بود که تحت عنوان ادعیه ، با قاموس و ادبیات کتب من قبل قرآن کریم، برایم مرقوم نموده اید.
( توصیف خداوند خالق متعال، به پدر، که تبادر مخلوق بودن را در بر دارد !!! )
و صد البته به رسم کلام وحی، بنده هیچ گاردی در مقابل این عبارات نگرفته و بلکه ابتداء به دقت تمام، استماع نموده و سپس اتّباع احسن خواهم نمود.
ایضا حقیر با سند قرآن کریم، برای ثابت و حق الیقین است که ایمان بغیر لز تنها حدیث خداوند متعال که همان قرآن کریم و کتب من قبل می باشد، بدون هیچ شک و شبهه ای از مصادیق کفر و شرک بالله تعالی است.
آری همچنین است مواردی مثل آل محمد که تماما از خرافات و تراشیده های مردمی ، بشری و دکان داران مذهبی می باشد .
التوفیق من الله.

فاطمه آسمانی دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 02:07 ق.ظ

با سلام خدمت صاحب وبلاگ و اهل القرآن گرامی!
اهل القرآن نتیجه آخرتون که ایمان به قرآن و کتب پیشین که کلام خداست را نپذیرفتید و ایمان به پیامبر و آل محمد(ص) را خرافه تلقی کردید خلاف عقل و تصریحات مکرر قرآن کریم است.
سوال بنده از شما این است که شما اگر به خدا ایمان دارید چگونه می توانید به کلام او ایمان نداشته باشید؟ در قرآن صراحتا و بارها و بارها ذکر شده که از متعلقات ایمان حقیقی ایمان به پیامبر(ص) است و جانشین برحق پیامبر را آل محمد(ص) یعنی ایمه معصومین(ع) خطاب کرد. اگر به قرآن ایمان دارید تا برایتان از قرآن آیات شاهد مثال را بیاورم؟

سلام علیکم،

اگر قرآن را یکبار مطالعه کرده باشید حتما می دانید که در قرآن کریم چیزی تحت عنوان اطاعت از انسانها وجود خارجی ندارد و کفر مطلق تلقی می گردد. چرا که حتی محمد نیز مکلف به اطاعت از کلام قرآن بود. این تصور شما که دین اسلام را حمل بر اطاعت از محمد و فک و فامیل های او کرده اید، ضد قرآن، ضد تورات و ضد انجیل است و وظیفه خود می دانم هشدار دهم که طبق قرآن "عذاب الیم" به اینگونه افراد بشارت داده شده است. بنابراین درخواست دارم قرآن را بخوانید و تلاش نکنید مشتی روایت و حدیث را بجای کلام وحی به دیگر افراد تحمیل نمایید. در ضمن ما در قرآن، چیزی تحت عنوان، اهل القران نداریم... مسلمان کسی است که به قرآن و تورات و انجیل ایمان داشته باشد و بین انبیاء فرقی قائل نشود!

فاطمه آسمانی دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 02:13 ق.ظ

سلام خدمت مدیر وبلاگ
این عبارت یعنی چه؟
بشم یهوه الله الرحمن الرحیم
چرا نمینویسید بسم الله الرحمن الرحیم؟
باید عرض کنم که زیبنده تر از کلام حق چیزی نیست و جایگزین مناسبی انتخاب نکردید. بهتر از در همه محاورات و کلام پیرو کلام الله مجید و سیره ائمه معصومین(ع) باشیم. آیا آنان اینگونه کلام خود را آغاز مینمودند؟

با سلام،
ما در قرآن، چیزی تحت عنوان "سیره" یا "سیره ائمه" نداریم! لطفا آموزه های دین اسلام را تغییر ندهید. در ضمن، یهوه، تسمیه همان خدایی است که در قرآن رحمان نام دارد! اگر رحمان را بشناسید، یهوه را هم خواهید شناخت.

اهل القرآن. پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 10:58 ق.ظ

با سلام خدمت مدیر وبلاگ و سرکار خانم فاطمه آسمانی.
اولا در پاسخ به سخن مدیر محترم باید عرض کنم آری :
گرچه ما در قرآن چیزی بنام اهل القرآن نداریم و حق با شماست و من نیز هرگز این واژه را منتسب به کلام وحی نکرده و نخواهم کرد .
ولی در قرآن کریم اهل الذکر داریم و می دانید ذکر از اسماء قرآن کریم است ( مثل واژه اهل الانجیل که در قرآن کریم وجود دارد ) ضمن اینکه این نام اهل القرآن را اهل حدیث از شیعه و سنی بر روی کسانی نهاده اند که محور عقاید و منبع استخراج احکام شان فقط و فقط قرآن کریم است و بس!
نه اینکه بندگان خدا، خودشان این نام را برای خود جعل نموده باشند! ولی چون اشارات قرآنی که فوقا عرض نمودم در آن وجود دارد ایشان نیز واجب نمی دانند بابت این واژه با کسی دراُفتند.
و اما سرکار خانم آسمانی .
بنده با افتخار تمام اعلان می کنم که به همه کتاب های آسمانی از جانب خداوند متعال ایمان داشته و دارم و همه را بدون کمترین تردید تصدیق می کنم .
ولی با اینکه شیعه زاده ام اعتراف می کنم که واژه هایی چون ائمه معصومین و آل البیت پیامبر و خلیفه رسول خدا و مذهب شیعه و مذهب تسنن و مذهب تصوف و هزار مسخره دیگر که روات کذّاب و آخوندهای فاسدالعقیده شیعه تراشیده و به خورد من و شما داده اند همه و همه از ریشه دروغ محض است و عینا کفر بالله تعالی می باشد.

با تشکر

اهل القرآن. پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 12:59 ب.ظ

باسلام خدمت دوستان محترم.
مهم: اصلاح کامنت بنده به تاریخ پنجم تیرماه نود و هفت.
از آنجایی که کامنت فوق حقیر به تاریخ و ساعت
( سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:37 ق.ظ ) دقیقا یادم هست با عجله زیاد و بدون هیچ واخون و اصلاح ، ارسال نمودم با اجازه تان ، مجددا عینا همان کامنت را ذیلا ( و البته با رفع و اصلاحات خطاهای سهوی ام در تایپ ) ثبت می کنم تا برای دوستان گرامی چون فاطمه آسمانی موجب شبهه نشود .
سلام علیکم و رحمة الله .
پاسخ متین ، خوب و علمی شما مدیر وبلاگ را رؤیت و قرائت نمودم و فقط آنچه برایم جای تأمل داشته و دارد، همانا عبارات پایاتی شما می باشد که تحت عنوان ادعیه ، با قاموس و ادبیات کتب من قبل برایم مرقوم نموده اید.
( منظورم توصیف خداوند خالق و متعال است توسط شما مدیر محترم ، به پدر ، که تبادر مخلوق بودن را در بر دارد )
و صد البته به رسم کلام وحی ، بنده هیچ گاردی در مقابل این عبارات شما نخواهم گرفت و بلکه ابتداء با دقت تمام، آنها را استماع نموده و سپس اتّباع أحسن خواهم نمود.
ایضا حقیر با دلیل قرآن کریم، برایم ثابت و حق الیقین است که ایمان به غیر لز حدیث و سخن خداوند متعال ( یعنی ایمان به حدیث بشر تحت عنوان روایت و سنت و سیره ) بدون هیچ شک و شبهه ای از مصادیق کفر و شرک بالله تعالی می باشد .
در نتیجه تنها حدیث و سخنی که صلاحیت ایمان بدان را دارد ، حدیث و سخن خداوند است و لاغیر .
آری همچنین است مواردی مثل آل محمد که شما مدیر محترم بدان اشاره فرمودید، قبول دارم ، این موارد تماما از خرافات و تراشیده های مردمی ، بشری و دکان داران مذهبی می باشد که هرگز تصریح قرآنی ندارد.
التوفیق من الله ، والسلام .

علی محمد جلالی جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام چه وبلاگ جامع و خوبی با مطالب عالی. احسنتم .
لطف کنین بهم پاسخ بدین که طبق آیات قرآن کریم آیا بجا آوردن نمازهای پنجگانه حتما واجب هست که مثل اهل سنت در پنج وقت بجا بیارن یا اینکه اگر مثل تشیع ظهر و عصر را و مغرب و عشا را با هم بخونن اشکال نداره و نمازمون صحیح است ؟ واقعا جواب این سوال برام مهم هست چون یه مدت هست که این موضوع ذهن من را شدیدا به خود مشغول کرده است. خدا خیرتون بده و ممنون از مطالب خوبتون والسلام .

سلام علیکم. صلات ها و اوقات آنها و نحوه اقامه آنها بطور کامل در قرآن برشمرده شده است. استدعا دارم به سایت پرسش و پاسخ مراجعه فرمایید و پست های مبسوط پیرامون هر وقت را جداگانه مطالعه کنید. با تشکر.

محمد علی پنج‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام.
همواره منتطر پاسخ سوالم که خیلی برایم مهم است در صحت یا بطلان نماز جمع از. منطر قرآن کریم از شما هستم .
منظور نماز ظهر و عصر با هم و مغرب و عشا با هم است به روش شیعه. باتشکر .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد