قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

هذا من فضل ربی

بسم الله الرحمن الرحیم


چوپانی معنی کلمه خوشبختی را نمی فهمد. تفاوت زبان شما و زبان خودش را بازگو میکند و در آخر ادراک شما از قرآن کریم را برای همیشه تغییر می دهد.  


برای دریافت فایل پی.دی.اف اینجا کلیک کنید.


والحمدلله رب العالمین.

نظرات 5 + ارسال نظر
تسلیم دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ق.ظ http://www.seratallah.blogfa.com/

سلام
می خواهم اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورم .
این رسم خط و نوشته را از کجا آورده اید
ایا سندی از قران به این رسم الخط می شناسید ؟؟

سلام بر شما

آقای تسلیم، در دوره پیامبر اسلام، تنها رسم الخطی که در اطراف ام القری، به اندازه ای پیشرفت کرده بود که قابلیت ضبط کلام وحی را به همراه نشانه های آوائی داشته باشد، رسم الخط عبری/آرامئیک بوده است. نسخ بسیار زیادی قرآن کریم، و همچنین حجم بسیار زیادی از نوشته های متون عربی (انباشتی از احادیث، نوشته های تا زمان مثلا منصوب به اشراقیون و تصوف!) ، به رسم الخط عبری/آرامئیک در کتابخانه های دنیا یافت میشود. حتی در گوگل بووک هم کتب زیادی دیده ام و دیکشنری و ژورنالهای آکادمیک زیادی در این حوزه بیش از دهه هاست که از موسسات مختلف تحقیقاتی خارج از کشور چاپ شده.

رسم Early Semitic اساسا عقبه آیه مبارک " وَکَتَبْنَا لَهُ فِی الْأَلْوَاحِ" و منت عظیمی است که بر بنی اسرائیل اعطا گشته است. ردیابی نمودن آن یک ضرورت است و در دهه های اخیر به خوبی انجام پذیرفته است. مابقی رسم الخط ها (فینقیه ای، یونانی، لاتین، عبری، آرامئیک، نبااتی و در پایان جزمی- نبااتی که امروز می شناسیم) از آن انتزاع شده است.

شاید سایت http://www.ancient-hebrew.org شروع ساده و مناسبی باشد که با یک جستجو در گوگل بدست میآید.

امیدوارم کمکی کرده باشم.

حنیف شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ب.ظ

سلام بر شما
لطفا کمی در مورد قذافی و تحولات لیبی توضیح دهید
ممنون

سلام علیکم،

ای کاش در جای دیگری این سئوال را مطرح میکردید که به پست مرتبط باشد به هر حال بطور خلاصه شما اول باید 3 کتاب موسوم به کتب سبزقذافی را مطالعه کنید، متن سخنرانی هایش در دانشگاههای لیبی را مطالعه کنید، اینکه چرا دانشگاه الازهر و دیگران چندین بار برای متقاعد کردن وی به "احادیث" تیم و نیرو گسیل دادند را بررسی کنید و بعد اتفاقات اخیر را در یک افق وسیع تر بررسی کنید. بد نیست عملکرد بانک مرکزی لیبی بعنوان تنها بانک مرکزی با بیشترین اجراییات و همچنین موفق بودن شاخص های پولی به شهادت خود روزنامه فیننشیال تامیز را نیز یک نگاهی بیندازید.

این موضوع را بواقع میتوان به یک کتاب تبدیل کرد، نه یک کامنت!

متشکرم.

عارف محب الله دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 ب.ظ

اقای علیرضا .

متن این مقاله ی شما طولانیه و نمیشه از روی لب تاپ خوندش. باید برم کافینت و پرینت اش کنم و بعد با حوصله بخونم.

با تشکر .

أمة الله جمعه 1 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:37 ب.ظ

سلام

ممنون از این معلومات تان در مورد قذافی.

سلام و با تشکر.
استدعا میکنم. فرصت کنم اطلاعات بیشتر خدمت شما و دوستان میفرستم. الان با کارهای یادداشت دوم مشغولم.

salma سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام.واقعا از خوندن مقالتون خوشحال شدم.الله رو شکر میکنم.من دانشجوی زبان عربی هستم و این موضوع به واقع برام بسیار بسیار جالب اومد.البته من سال اولی هستش که وارد این رشته شدم ولی خیلی دوست دارم در این باره خودم هم تحقیق کنم.توکل برالله الله نگهدارتون.

سلام علیکم.
حقیقتا از زمان انتشار این یادداشت تا به امروز به لطف الله در این زمینه (در زمینه زبان مشترک لسان وحی) دستاوردهای بسیاری را از متن کتب مقدس حاصل نموده ام که به دلایلی از انتشار آنان خودداری نموده ام. امیدوارم که الله مجالی را عنایت کند تا این بحث بسیار مهم و عظیم را روزی عمیق تر بگشایم تا همگان با پنجره ای جدید از کتب مقدس وحی آشنا شوند و به معنای واژه "عربی" و "عر"یان بودن بدنه لسان وحی و بینه بودن آن بیشتر پی ببرند.

از نظر شما نیز متشکرم و از الله آرزوی سرافرازی برای شما را دارم.

الله حافظ شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد